Verdwaald in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Verdwaald in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Verdwaald in Barcelona

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

30 Juli 2010 | Spanje, Barcelona

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen, en daarna hebben we een ontbijtje geregeld bij de supermarkt aan de overkant. Na het ontbijt besloten we Barcelona te gaan verkennen met een scooter, en na het vinden van de huurlocatie was de scooter snel geregeld. In eerste instantie zouden we naar het kasteel op de heuvel gaan, maar na 45 minuten rijden op die heuvel hebben we dat plan maar afgebroken. Toen waren we maar richting de Sagrada Familia gegaan, wat ook nog 1,5 uur bleek te duren. Barcelona heeft zoveel 1 richtingsstraatjes dat we meer bezig waren met zoeken dan met sightseeing. Maar na het vinden van de Sagrada Familia hebben we de scooter geparkeerd en zijn we erheen gelopen. Hierna zijn we richting het park van Gaudi gegaan wat volgens de kaart 1 rechte weg zou moeten zijn. Maar we waren in een tunnel terecht gekomen, en dus waren we weer de weg kwijt. Onderweg naar het park heb ik Jorn nog een paar keer van de scooter moeten afschoppen, want anders konden we de heuvel niet op. Maar na 2 uur stonden we dan eindelijk in het park. Het park zelf is nogal apart, en na een uurtje ofzo zijn we er weer vandoor gegaan. Uiteindelijk hebben we nog ergens getankt en zijn we bij een Mc Donalds beland om daar wat te eten. Na het eten was het langzamerhand tijd om de scooter in te leveren, en dus reden we weg van de Mc Donalds. Er was maar 1 uitgang en deze namen we dus ook. Alleen deze uitgang eindige op de snelweg. Wij dus met die scooter er weer zo snel mogelijk af proberen te komen, maar de afrit was nogal ver. Uiteindelijk waren we er dan vanaf en niet veel later hebben we de scooter ingeleverd. Vervolgens was het met de metro terug naar het hostel en daar hebben we nog een film gekeken, en daarna zijn we gaan slapen.