De hel is weer terug - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu De hel is weer terug - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

De hel is weer terug

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

31 Juli 2010 | Frankrijk, Bordeaux

Na een goede start van de ochtend kwamen we dan ruim op tijd aan op het station om onze trein naar Port Bou te halen. Deze kwam ietsjes later aan dan gepland (10 minuten vertraging). Maar daar bleef het niet bij. Na het instappen bleef de trein nog doodleuk 2 uur op het station staan zonder duidelijke reden. Uiteindelijk had de machinist de gashendel gevonden, en we waren op weg met ruim 2 uur vertraging dan wel. Onderweg stonden we dan plotseling stil op een station vlak voor de grens met Frankrijk, waar we moesten uitstappen omdat de trein niet verder zou gaan naar Port Bou (wat 2km verder lag). Wij dus overstappen naar een trein die wel die kant op ging en uiteindelijk kwamen we dan aan in Port Bou. Vanaf Port Bou namen we een trein naar Perpignan, en het idee was om vanaf daar dan met een TGV naar Parijs door te stomen. Het bleef helaas alleen bij een idee. Want de TGV was overvol, onze enige opties was eersteklas kaartje kopen die nogal duur waren. Na veel handen en voetenwerk hadden we dan wel 2 kaartjes naar Bordeaux kunnen regelen, wat in ieder geval dichterbij Parijs ligt dan Perpignan. Ons idee was om vanaf daar dan een TGV naar Parijs te nemen, maar we kwamen pas om half 12 's avonds aan en toen ging er niks meer. Weer een nacht op een station overnachten dus. Dit vonden wij alleen niet zo'n leuk idee en dus hadden we maar een hotelletje naast het station geregeld om nog een beetje te kunnen slapen.