Trein naar Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Trein naar Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Trein naar Berlijn

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

05 Juli 2010 | Duitsland, Berlijn

En zo sta je dan op Amsterdam-Zuid. Op naar de NS-balie om daar maar eens een kaartje tot de grens te regelen (met moeite). Uiteindelijk toch gekregen met korting en toen was het wachten op de trein naar Berlijn. En niet veel later zit je er dan in, met een rit van 6,5 uur voor de boeg. Na 3 uur in deze reis staan we dan op Bad-Bentheim te wachten op de nieuwe locomotief die ons met 190 km/h naar Berlijn zal brengen. Maar dan sta je er eindelijk, en dan is het maar een weg zoeken naar je slaapplaats: Het generator Hostel. Dit bleek ltoch wel lastiger dan we dachten nadat we eerst de verkeerde kant opliepen, maar uiteindelijk toch gevonden hebben. Ook hadden we snel een tentje gevonden om een Schnitzel te eten, en niet veel later gingen we dan toch maar Berlijn verkennen. Vanaf Alexanderplatz via de Branderburger Tor naar de rijksdag toe. En toen besloten we om naar Potsdammer platz te gaan, om daar een lekker verfrissend biertje te nemen. Er lag alleen een obstakel tussen dat Tiergarten heette, en ook nog eens volledig afgezet was omdat Fifa het leuk vond om daar een FanZone te bouwen. Toch hebben we ons biertje gehaald en besloten me nog naar de Ku'damm te gaan. Na onze prachtige 'I wear my sunglasses at night' route te hebben voltooid kwamen we daar aan, maar was alles dicht en begon het te regenen. Snel naar de S-Bahn rennen en terug naar het hostel. En jezus, wat was het in die trein heet zeg, met al die mensen. Vervolgens moesten we ook nog een rotstuk door de regen rennen om eindelijk aan te komen. Maar deze aankomst werd natuurlijk wel gevierd met een biertje en wat jägermeister. Tot zover, de eerste dag in Berlijn.