Hop on, Hop off - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Hop on, Hop off - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Hop on, Hop off

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Juli 2010 | Duitsland, Berlijn

Tijd om wakker te worden, alhoewel, zelfs met een wekker is dat nog vrij moeilijk. Gelukkig hadden we meer mazzel dan onze Engelse kamergenoten en waren we 15 minuten voor het ontbijt gesloten was aanwezig om te ontbijten. Op naar de balie om onze trein naar Praag te reserveren. De trein van 10:36 maar genomen. En daarna toch maar eens Berlijn overdag verkennen. Naar de rijksdag gelopen, maar dat was toch te vermoeiend en we zijn dus maar met een toeristenbus gegaan, na lekker zitten in de bus zijn we checkpoint charlie uitgestapt om dat maar eens beter te bekijken en om een zak hamburgers bij de Mc Donalds te halen. Daarna hebben we de bus naar Alexanderplatz genomen om de Fernsehturm te bezichtigen, en vanaf daar de metro naar Tempelhof om over de landingsbanen van het park te lopen (Het is in oktober 2008 gesloten). En toen was het terug naar het hostel, met onderweg een kleine tussenstop bij de supermarkt om eten en drinken in te slaan voor de reis van morgen. Later in de avond gekeken naar voetbal, met het slechtste commentaar ooit, want rugnummers kan iedereen wel zien. Toch hebben we de overwinning gevierd en vlak daarna hebben we onze overnachting in praag geboekt. Nu is het dan toch maar naar bed om nog een beetje fris uit te checken en de trein in te gaan.