Trans-Sibirië expres 1: Dat komt door de worst - Reisverslag uit Kirov, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Trans-Sibirië expres 1: Dat komt door de worst - Reisverslag uit Kirov, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Trans-Sibirië expres 1: Dat komt door de worst

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 Juli 2013 | Rusland, Kirov

Vandaag waren we op tijd op om alles te regelen voor onze lange treinreis. Om 10 uur werden we wakker om te douchen, want dat zit er de komende halve week niet in. Na het douchen gingen we de nodige inkopen doen voor onze reis. Een zooitje bier en brood later keerden we terug naar het hostel om te ontbijten. Na het ontbijt vertrokken we richting ons station.

Ons plan was om op het station wat geld te pinnen, maar dit bleek onmogelijk. We zijn dus letterlijk met 210 roebel in de trein gestapt voor 4 dagen. In de trein ontmoetten we de enige andere toerist in 17 wagons. Dit was Tim uit Schagen. Na ons gesprek kwamen we erachter dat we onze tas met noedels vergeten zijn mee te nemen uit het hostel. Na ons geldprobleem nog een flinke domper dus. Gelukkig had Tim wel wat eten mocht het nodig zijn, dus verder geen probleem.

De eerste uren gingen vrij snel voorbij en bij één van de stops heb ik onze laatste 200 roebel gebruikt om worstjes en iets wat op hamburgers leek te kopen. Na creatief opwarmen hadden we dan toch nog een maaltijd en was ons geld dan echt op. De rest van de avond hebben we samen met Tim gekaart en een zooitje bier + een fles wodka soldaat gemaakt. Omdat we maar een beperkt aantal plastic glazen hebben zijn ze multifunctioneel geworden. Eerst vooral met water gevuld, maar later hebben we er ook onze worstjes mee opgewarmd. Dit was achteraf wel een probleem, want door het vet van de worstjes sloeg het bier continu dood. Ten minste, dat is de reden dat we denken dat het zo is.

Laat op de avond hebben we met handen en voetenwerk nog gelachen met wat Russen, maar uiteindelijk vroegen ze of we geld voor iets hadden. Toen vonden we het wel mooi geweest (mede doordat we überhaupt geen geld meer hadden) en zijn we maar gaan slapen, voor zover dat mogelijk is.

• 16 Juli 2013 - 07:56

Moes:

Echt iets voor jullie om de noedels te vergeten, heb je de volgende gasten van het hostel wel wat lekkers bezorgd,ha,ha.