It's a small world. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu It's a small world. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

It's a small world.

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

05 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De titel hierboven geeft eigenlijk al een beetje aan wat er vandaag op het programma stond, maar deze keer heeft hij 2 betekenissen. Om 8 uur ging de wekker want vandaag moesten we vroeg de deur uit. Er waren namelijk plannen om naar Disneyland Hong Kong te gaan! Na een lekkere douche zijn we richting de metro gelopen en in dit station is een muffintent die voor ons als uitstekende ontbijtlocatie gold. Vanaf daar zijn we dan met de metro naar Sunny Bay gegaan om daar over te stappen op de heuse Disney line. De metro stond al klaar en was duidelijk Disney, de ramen waren in Mickey Mouse vorm en in de metro waren standbeelden aangebracht van de bekendste figuren. Na een korte rit waren we er dan eindelijk en konden we in de rij voor onze tickets aansluiten waar we zeker een half uur op hebben moeten wachten. Toen we de tickets hadden mochten we nogmaals een half uur wacht om binnen te komen, het park barst echt van de Aziaten.

Uiteindelijk waren we binnen en besloten we richting Space Mountain te gaan. Daar hebben we een fast pass gehaald om vervolgens maar wat andere dingen in de tussentijd te doen. We hebben in saaie autootjes rondgereden en zijn toen doorgelopen naar Toy Story land. Hier hebben ze die afstand bestuurbare auto omgetoverd in de RC Racer wat uiteindelijk een soort van turbocharged schommelschip is. Daarna nog de rest van het park verkend en toen zijn we in de buurt van Space Mountain wat gaan eten voordat we erin gingen. De totale rij van Space Mountain met een fast pass is een krappe 7 minuten en scheelt dus een hoop tijd. Na Space Mountain zijn we rustig door het park heengelopen en hebben we nog wat andere grote attracties gedaan om uiteindelijk bij, jawel, It's a small world aan te komen! Die moest natuurlijk traditiegetrouw gedaan worden en daarna zijn we nog een beetje rond gaan lopen. Ondertussen hadden we nieuwe fast passes gehaald voor Astro Blasters, waar we pas wat later in konden. We zijn nog even naar het Tarzan eiland gegaan, hebben de Lion King music show meegemaakt (mooie show) en daarna hebben we nogmaals rustig wat gegeten. Na het eten gingen we naar een interactieve show met Stitch die echt hilarisch was. Toen we daar uitliepen zijn we rechtstreeks naar de astroblasters gelopen om die met onze fast pass mee te pakken. Dit ging nogmaals snel en daarna waren Jorn en ik tegen elkaar een soort van aan het lasergamen, eindscore 9400 - 61000 voor Jorn, ik weet niet wat hij uitgespookt heeft in die attractie! Daarna hebben we nog de vuurwerkshow bewonderd en probeerden we met de metro terug te gaan. Dat ging nog best aardig en uiteindelijk waren we rond een uurtje of 11 in het hostel terug.

Daar hebben we even een uurtje niks gedaan en daarna besloot Jorn dat we nog ergens een biertje gingen drinken. Gezien ik gisteren een soort van plek had gevonden met clubs en bars besloten we maar die kant op te lopen omdat het maar 2 blokken verderop is. Daar aangekomen probeerden prachtige meiden en masse ons verschillende plekken in te trekken maar dat vertrouwden we voor geen meter. We zijn toen een stukje terug gelopen en kwamen uiteindelijk aan bij de Queen Victoria Pub en daar besloten we wat te drinken. Binnen waren wat luidruchtige Britten aan het drinken en uiteindelijk raakte we aan de praat met de 'dj', die na een kort gesprek uit de Jordaan bleek te komen! It's a small world after all. Hij bleek daar te werken als het manusje van alles en zo begon toch weer een gezellige nacht. Van de eigenaar kregen we nog een Butterscotch, wat een geweldig shotje is, en zo ging de avond vrolijk verder. Uiteindelijk besloot Robert toch zo'n 'foute' plek te laten zien aan ons, want hij kent hier toch iedereen. Fout was het wel, maar niet in financieel opzicht. De clubs zijn wel echt afgeladen met dames die je blijkbaar voor een redelijk bedrag mee kan nemen. We hebben hier nog 2 biertjes gedronken en naar de live band geluisterd en toen vonden we het toch wel weer welletjes geweest en zijn we teruggegaan naar ons hostel om te slapen.

• 06 Augustus 2013 - 13:47

Greet:

Dat heb je als je op 4 wkn na aan het gamen bent dan krijg je zo,n high score ;).
    Die dames hebben jullie gelaten voor het was zeker ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!