Trans-Sib expres 2: All aboard the wodka train! - Reisverslag uit Tyumen’, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Trans-Sib expres 2: All aboard the wodka train! - Reisverslag uit Tyumen’, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Trans-Sib expres 2: All aboard the wodka train!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

13 Juli 2013 | Rusland, Tyumen’

Vanochtend begon voor mij redelijk vroeg. Ik werd namelijk wakker door het enige leuke Russische meisje van onze wagon, want ze moest er om 05:45 in Kirov uit. Daarna nog een uurtje geslapen en rustig aan gedaan. Op een gegeven moment waren we allemaal wakker (Jorn, Tim en ik) en zijn we gaan ontbijten met het door ons gehaalde brood met een Russische vorm van duo-penotti. Na het ontbijt zijn we weer gaan kaarten onder het genot van wat cup-a-soup (weer een extra item voor onze multifunctionele bekers).

Ergens in de middag kwamen we weer bij een wat langere stop terecht, 20 minuten Perm. Hier besloten we te gokken om wat te pinnen, maar om bij de stationshal te komen moet je eerst de hele trein voorbij lopen (wij zitten in wagon 17). Uiteindelijk is het me toch gelukt om geld uit een automaat te toveren en kwam ik 5 min voor vertrek met geld en 2 flessen cola weer bij onze wagon aan. Tim had wat chips en bier gescoord, dus de avond wordt weer gezellig.

Na een rustige middag waarin vooral niet veel gedaan werd gingen we op zoektocht naar oplaadpunten, want die van onze wagon doen eigenlijk niet echt veel. Ergens in de namiddag kwamen we aan in Ekaterinburg waar we wat noedels gescoord hebben, alles verloopt dus best goed. Toen we weer instapten kwamen we erachter dat we niet meer de enige Nederlanders waren. We hebben er nog 3,5 bij gevonden (één was Iers-Amerikaans die in Nederland woont) en gezien hun een hele coupe hadden, hebben we daar de rest van de avond en feestje gebouwd met het bier van Tim en de wodka van de rest.

Na een redelijk luidruchtige avond kwamen we om 01:23 Moskou tijd aan in Tyumen. Daar wilden we graag nog wat drank inslaan voor de komende avond, want we hadden toch een uur op dat station. Het blijkt dat de verkoop van alcohol in Rusland 's nachts niet is toegestaan, en ergens kan ik dat ook wel goed begrijpen. Gelukkig hebben we in ieder geval nog 2 flessen bier kunnen regelen zodat we morgen een feestje kunnen bouwen met Denen en Fransen, die we maar kort gezien hebben. De overige Nederlanders gaan er in Omsk alweer uit omdat ze graag tussenstops naar Irkutsk willen hebben, 87 uur is best lang en Tyumen ligt op 2144 van de 5193km. Nog een stuk te gaan dus!

• 16 Juli 2013 - 07:59

Moes:

Wat een gezelligheid allemaal mannen.

• 16 Juli 2013 - 09:37

Frans:

T is maar improviseren zo om aan die drank te komen he? Jullie lopen ca. 1:100?
    Gelukkig nog wat kms. voor de boeg!