Shop & Go - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Shop & Go - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Shop & Go

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag is de laatste echte dag van onze vakantie en gelukkig hadden we voor vandaag ook alvast wat plannen gemaakt. De wekker stond voor de zekerheid maar aan zodat we nog genoeg tijd zouden hebben om te douchen en in te pakken. Dit ging gelukkig allemaal zonder problemen en om 12 uur konden we uitchecken en onze tassen daar achterlaten. Vanaf daar zijn we weer de metro ingestapt om richting Kowloon te gaan want daar schijnen allemaal zaakjes te zitten die elektronica en dat soort dingen verkopen, wat na onze ervaring in China ons wel een gepaste afsluiter vonden. Helaas konden we bij de aangegeven halte niks vinden en na een tijdje rondlopen besloten we maar een halte terug te gaan om het daar te proberen. Weer hetzelfde probleem... Gelukkig had de 7-eleven hier internet en na wat zoekwerk op zeer slecht Wi-Fi besloten we nog 1 halte verder gaan. Daar ging het gelukkig allemaal wat beter en zijn we nog door een mall heengelopen voordat we bij een camerawinkel terecht kwamen. De prijzen vielen ons alleen best wel tegen. Er is een klein deel wat iets goedkoper is dan Nederland en het merendeel is net zo duur of zelfs duurder dan bij ons. Jorn had al gauw de lens gevonden waarvan hij opdracht had gekregen de prijs van te checken en besloot zo snel mogelijk contact op te nemen. In de tussentijd zijn we nog meer winkels doorgelopen en zijn we ook met een voorbijlopende Nederlander aan de praat geraakt die al 10 jaar in China woont en nu 10 dagen in Hong Kong moest wachten tot hij een verlenging van zijn visum kreeg (absurd als je er al zo lang woont). Uiteindelijk kreeg Jorn te horen dat de prijs toch iets te hoog was, maar afdingen in deze zaken gaat niet. Dat lukt alleen bij de winkeltjes waar je nepspul krijgt. Ik ben uiteindelijk nog geslaagd voor een 35mm lens voor m'n camera die hier 40 euro goedkoper was dan in Nederland. Voldaan gingen we terug naar de metro en besloten we de laatste 2 uur een beetje in hun huiskamer te hangen tot we weg moesten.

Om 8 uur hebben we onze tassen gepakt en gingen we op weg naar de Airport Express. Deze hadden we snel gevonden, maar het duurt nog wel even voordat je op de luchthaven bent, gezien het op een kunstmatig eiland naast een eiland naast Hong Kong ligt. Eenmaal aangekomen konden we gelukkig meteen inchecken en gingen onze tassen direct door naar Amsterdam, dat scheelt weer sjouwen in Seoul. Het was rond half 10 toen we klaar waren met inchecken en toen besloten we nog wat te eten bij een Aziatische fastfood tent. Daar hebben we heerlijk kip met rijst en worstjes en pittige saus gegeten met een lemon cola erbij voordat we door de douane heen gingen. Door de douane heen moesten we ons nog steeds ruim 2 uur vermaken voordat het boarden begon. Dit was lastiger dan we dachten, want de winkels hier zijn doodsaai en zijn bijna allemaal hetzelfde. Uiteindelijk besloten we ons laatste uurtje te besteden bij de Mac om daar ons laatste geld uit te geven aan wat te drinken. Toen dat uurtje voorbij was gingen we richting onze gate waar we enorm teleurgesteld werden. We vlogen namelijk speciaal met Korean omdat die een A380 inzetten op de route naar Seoul toe. Helaas voor ons stond daar niet de A380, maar een 777-300ER van Korean. Dat is verder een zeer goed vliegtuig om in te vliegen, maar niet waarvoor we extra betaald hebben. Dan konden we net zo goed met Aeroflot terugvliegen. Na het boarden hebben we nog Iron Man 3 gekeken en hebben we Koreaans eten gehad wat totaal niet smaakte, blijf dus absoluut van Bimbimbam af (of Bim bam bet zoals wij het maar noemen). Daarna was het nog maar kort onze oogjes dicht totdat we in Seoul zouden aankomen.