Hong Kong massage - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Hong Kong massage - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Hong Kong massage

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

04 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Na een al slechte nacht in een fijne trein werden we om 6 uur alweer 'wakker' want onze Chinese vrienden besloten toen te gaan ontbijten. Naar geheel Chinees gebruik gaat dit samen met slurpen, smakken, boeren en scheten en dat was geen pretje om in proberen door te slapen. De geluiden die deze mensen kunnen produceren kunnen echt gezien worden alsof je door de duivel bezeten bent. In ieder geval waren wij om 10 uur op om een beetje verder te hangen en ook te ontbijten met onze noedels. Voor de rust was het een beetje insukkelen totdat we rond een uur of 2 eindelijk aankwamen. Daar moesten we ook weer door een paspoortcontrole en eenmaal bij die officier aangekomen moesten we blijkbaar een entry card invullen. Wij dus weer terug en dat stomme stukje papier invullen om vervolgens als één van de laatsten eindelijk door de controle heen te komen. Vanaf daar zijn we naar de metro gegaan en hebben we eerst een Octopus Card gekocht (duidelijk ex-Engels met hun Oyster card). We hebben 3 verschillende metro's genomen voor 3 haltes, en vanaf onze eindehalte was het 1 rechte we naar het hostel. Daar konden we op de 3e etage inchecken om vervolgens naar onze kamer te gaan die op de 14e etage ligt. Daar zijn we eerst bijgekomen vanaf onze niet al te fijne reis.

Na bijgekomen te zijn besloten we nog een beetje in de buurt rond te lopen om te kijken wat hier allemaal is en daarna zijn we weer kort terug naar het hostel gegaan. Na alweer een korte rust besloten we wat te gaan eten en na 10 minuten lopen kwamen we uiteindelijk bij een semi-fastfood tent aan dei MX heette. Hier heb ik een bord vol met verschillende soorten vlees en een gepofte aardappel genomen wat echt geweldig was. Jorn besloot voor een pasta te gaan die achteraf totaal geen smaak had. Na het eten gingen we weer een rondje lopen en kwamen we uiteindelijk bij een zeer slechte Duitse bar terecht waar we 1 biertje hebben gedronken. Ondertussen had Jorn wel wat honger gekregen en zijn we nog even naar de Mac gelopen waar hij wat gehaald heeft. Terug bij de deur van het hostel ging Jorn met zijn eten naar boven en besloot ik nog 3 blokken door te lopen omdat ik daar een massagetent zag.

Even kort, ik loop al ruim een week met enorme pijn in m'n schouders en eigenlijk hadden we pas nu echt de tijd om daar iets aan te kunnen doen. Bij deze tent gearriveerd kwam ik erachter dat ze een schouder/nekmassage gaven en dat ik meteen terecht kon. De massage duurde 30 minuten een voelde zowel geweldig als totaal pijnlijk aan. Schouder en nek is trouwens heel breed hier want uiteindelijk zijn naast dat ook mijn armen, onderrug en hoofd meegenomen in de massage. Eenmaal klaar en compleet herboren was ik 15 euro armer en besloot ik weer terug te gaan naar het hostel. Daar hebben we nog kort gezeten voordat we echt ons bed ingingen om maar eens fatsoenlijk te slapen.

• 05 Augustus 2013 - 17:24

Moes :

Goed van je dat je die massage hebt laten doen knap je meteen van op. Maar heb je de volgende dag wel spierpijn,maar dat is dan ook voor het goede doel.

• 05 Augustus 2013 - 17:36

Greet:

Zelf een thaise massage gehad, je wordt half gesloopt maar daarna voel je je geweldig en alle ongemakken weg.
    Hoop dat jullie ondanks de hitte er toch nog uit kunnen slepen wat eruit te slepen valt. net op een website over Hong Kong gekeken en het lijkt me een geweldige stad met heel veel leuks te beleven. Al lijkt mij het nog leuker met een enorme dikke portomonaie!!!!!!!!!!!!!! Groetjes Greet