Spaaaaaaaaaaace! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Spaaaaaaaaaaace! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Spaaaaaaaaaaace!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Juli 2013 | Rusland, Moskou

Ook vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. Daarna hebben we op ons gemakje ontbeten en besloten we naar het ruimtevaartmuseum te gaan. Dit museum bevindt zich direct onder het ruimtevaartmonument, wat natuurlijk, zoals we in Moskou gewend zijn, gigantisch is. In dit geval was het monument een gelanceerde raket die 110m de lucht in stak. Klein detail, dat hele gevaarte is 100% Titanium, niet bepaald goedkoop dus. Maar goed, wij dus keurig 200 roebel betaald om het museum in te komen en dat was nog redelijk groot. Van ieder type satelliet n raket die ze ooit de ruimte ingestuurd hebben is er wel een replica aanwezig (sommige natuurlijk op schaal). Daarnaast was ook de complete evolutie van de sovjet ruimtepakken te zien en was er nog een stukje MIR nagebouwd waar je ook daadwerkelijk in kon. Wij waren dus vrolijk foto's van dit hele gebeuren aan het nemen totdat een dame ons kwam vertellen dat dit niet mocht. Blijkbaar moet je dan nog eens een fotolicentie kopen bij de kassa om het te mogen. Deze info kwam voor ons dus een beetje laat en de rest van het museum hebben we dan ook doorgelopen en hier en daar een sneaky foto gemaakt.

Na het ruimtevaartmuseum gingen we nog naar het Exhibition Center van Moskou, waar ergens in een ver verleden een wereldtentoonstelling is gehouden. Het hele terrein is natuurlijk weer gigantisch en het kostte ons ook veel tijd om doorheen te komen. Wel grappig is dat het hele gebied nu een soort van familiepark is geworden, overal is muziek en zijn er attracties of kermisachtige kraampjes. Aan het eind van het park wachtte ons nog een verrassing, want daar stond een Russische raket opgesteld, die niet op schaal was. Na hier wat foto's te hebben genomen besloten we maar een hapje te gaan eten in de Mac (ook weer zo'n mooie uitdaging, menu's bestaan hier blijkbaar niet). Vanaf daar zijn we met een kleine omweg naar het hostel teruggegaan met de monorail, want die hadden ze ook nog even ergens in Moskou gebouwd.

In het hostel hebben we rustig aan gedaan en nog wat gelachen en ervaringen gedeeld met een zooitje, Australiërs, Britten en Amerikanen waardoor we uiteindelijk om 03:00 in ons bed belandden. Dat wordt dus kort slapen voordat we beginnen aan onze trans-Siberische reis naar Irkutsk van ruim een halve week.

• 16 Juli 2013 - 07:53

Moes:

Klinkt weer goed ben benieuwd naar de sneaky foto''s ha,ha