Lopen, Lopen en nog eens lopen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Lopen, Lopen en nog eens lopen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Lopen, Lopen en nog eens lopen

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 Juli 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Zo, na een soort van bijgekomen te zijn van een geweldige nacht in Praag, was het vandaag maar eens tijd om de hoofdpunten vran Praag te zien. Terwijl Jorn nog half lam in zijn bed lag te pitten, ben ik maar naar een Tsjechische supermarkt gegaan om een ontbijt bij elkaar te zoeken (Een zak croissantjes en een Tsjechische variant van Optimel, die nog best lekker smaakte). Na het ontbijt zijn we er vandoor gegaan, en zijn we richting het kasteel gelopen. Dit was alleen zwaarder dan we dachten want we moesten een enorme hoeveelheid trappen op die vol in de zon lagen (En ja, het was hier 29 graden, zonder ook maar een wolkje in de lucht). Toch hebben we het gered, en het was vrij rustig boven. Ook hebben we de wisseling van de wacht meegemaakt en toen hadden we toch wel weer honger. Met de kortingsbonnen in ons achterhoofd was de jacht geopend naar een Mc Donalds waar we 2 grote menu's en nog een zooitje kipnuggets hebben gehaald voor 250 Kronen. Eenmaal buiten vervolgden we onze weg richting het station om onze zitplaatsen naar Wenen te regelen. Onderweg kwamen we nog wel James en zijn vrienden tegen (uit Yorkshire) die er eigenlijk nog beroerder uitzagen van de pubcrawl dan wij al deden. Na wat herinneringen van afgelopen nacht te hebben opgehaald gingen hun richting het kasteel en moesten wij naar de servicebalie van het station, waar een enorme wachtrij stond. Toch ging het allemaal vrij snel en hebben we voor 140 Kronen 2 zitplaatsen naar Wenen gekregen met de trein van 10:39. Dat word weer vroeg op dus. Met het kaartje op zak, hebben we nog een stukje door Praag gelopen en zijn we richting het hostel gegaan. Ondertussen konden we geen trap meer zien en moesten we onszelf toch nog naar de 2e etage slepen. Toen we in de kamer waren heb ik m'n slippers uitgetrapt en m'n shirt uitgegooid en ben ik op bed geploft en kort in slaap gevallen. Nu we net wakker zijn word het nog even eten, spullen alvast inpakken, en daarna nog een beetje rondhangen, want we moeten toch echt weer op tijd ons bed in. Tot zover Praag, morgen dan vanuit Wenen.