Wenen in een dag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Wenen in een dag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Wenen in een dag

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 Juli 2010 | Oostenrijk, Wenen

Zo, toch weer vroeg op om de trein te halen. Alles verliep volgens planning totdat ik vlak voor het station erachter kwam dat ik m'n ring was vergeten. Terwijl Jorn bij de Mac met mijn spullen wachtte, ben ik als een gek heen en wer gesprint en kwam ik nog net op tijd met mijn ring aan. Toen was het snel naar het station lopen en nog even kort bij de Burger King iets te eten halen. Eenmaal in de trein zaten we in een volle coupé op weg naar Wenen (met een Tshechische gozer en 3 Oostenrijkers). Na een rit van bijna 5 uur stonden we dan op Wien Meidlingen met een temperatuur van ongeveer 31 graden, hier moesten we dus nog 2 km doorheen lopen. We kwamen aan bij het hostel en hebben maar snel ingecheckt en wat geld en drinken geregeld. Vervolgens hebben we ons opgegeven voor de 'free tour' van half 7 om Wenen te verkennen en zijn we richting Westbahnhof gegaan om onze ticket naar Boedapest te regelen. Dit is gelukt en we zitten dus morgen (of eigenlijk vandaag) in de Trein die kant op van 09:50 uur. Daarna hebben we nog wat bij de kiosk gegeten, en hebben we onze spullen gepakt voor de tour. Iets na half 7 kwam onze gids Wolfgang ons verwelkomen en zijn we met een groep van 14 mensen door half Wenen gelopen. Aan het einde van de tour zijn we met Wolfgang en twee Canadese meisjes (Lauren en Jill volgens mij) met de metro richting het hostel gegaan. Daar zijn we met z'n allen bij de bar gaan zitten met wat biertjes en we hebben nog wat gepraat. Later kwamen ook Tom (de eigenaar van het hostel) en nog twee anderen erbij zitten en hebben we een enorm gezellige avond/nacht gehad. Ook hebben we een aparte shot Zambuka gehad, waarbij we kleine slokjes moesten nemen die we vervolgens in onze mond met een aansteker moesten verhitten (en dat was best heet). Wolfgang moest daarna helaas weg, maar ik heb nog wel een weddenschap met hem afgesloten over Schnitzels. Wenen vs. de geißkopfbahn gat het dan worden, de volgende keer dat ik hier ben. Nu is het dan toch maar slapen, want morgen hebben we een trein die vroeger vertrekt dan al onze andere treinen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Thomas

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 33243

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Transmongolië Express & China

05 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Europa 2010

Landen bezocht: