Op naar Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Op naar Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Op naar Boedapest

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 Juli 2010 | Hongarije, Boedapest

Zo, na een korte slaap was het dan weer voreg opstaan om onze trein richting Boedapest te halen. Gelukkig lag Wien Westbahnhof maar op 3 minuten afstand van het hostel en waren we er dus zo. Op het station nog even snel een paar flessen water gehaald, en met een kleine vertraging van 4 minuten kwam onze trein dan aan, de RailJet. Dit was overduidelijk één van de meest moderne treinen waar we tot nu toe in hebben gezeten, met zeer duidelijke informatieschermen aan boord, een restaurant, een kinderbioscoop en deuren die keuri automatisch voor je opengaan. Ik ben nog even snel naar het restaurant gegaan en heb daar wat verse croissantjes gehaald, en na ongeveer 3 uur rijden kwamen we dan aan in Boedapest, waar we meteen op zoek gingen naar de internationale balie. Na enig zoekwerk (het was weggestopt aan de andere kant van het station) hebben we daar dan 2 bedden gereserveerd voor de nachttrein naar Boekarest. Toen was het op zoek naar een pinautomaat om geld te halen, en niet veel later loop je dan met 15.000 in je portemonnee. Daarna was het nog even zoeken naar het hostel, waarvan de deur toch wel redelijk goed verstopt was (in tegenstelling tot alle andere steden waar we geweest zijn). Vervolgens hebben we ingecheckt, onze spullen gedropt, en een computer bemachtigd om even achter msn te zitten. We waren beiden nog bekaf van de korte nachtrust in Wenen, en dus besloten we maar even kort te slapen en daarna wat te eten. Daarna was het dan toch even kijken naar Duitsland - Uruguay, met hongaars commentaar. Jorn besloot toch maar snel zijn bed in te gaan, en ik bleef nog even verder kijken. Plotseling hoorde ik een hoop knallen, en ben ik maar die kant opgelopen. Het bleek een vuurwerkshow te zijn die bij een of anders frans marktje hoorde. Daarna nog snel een supermarkt ingedoken, en daar heb ik een apart drankje gevonden: Playboy Energy. Dit bleek uiteindelijk niet meer dan een gewone Energy drank te zijn (maar dan met een leuke naam). Vervolgend ben ik maar teruggelopen door het roekeloze verkeer hier en ga ik ook zometeen maar m'n bed in. Tot zover Boedapest