Op naar een andere tijdzone - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Op naar een andere tijdzone - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Op naar een andere tijdzone

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Juli 2010 | Hongarije, Boedapest

Zo, na een redelijk lange nacht moesten we ook vandaag al voor 10 uur uitchecken. Na dit gedaan te hebben, hebben we onze tassen achtergelaten bij de receptie en hebben we nog een rondje door boedapest gelopen. Om 11 uur was het hier al 31 graden en moesten we een heuvel oplopen om bij het citadel te komen (ik gok zo'n 200m hoger). Uiteindelijk stonden we helemaal bezweet aan de top, en hebben we daar maar flessen water gekocht om af te koelen. Vervolgens hebben we daar even gezeten, en zijn we verder gelopen langs de Donau, op zoek naar een supermarkt. Deze vonden we tegen een uur of 12 aan de andere kant van de rivier (toevallig ook nog eens dezelfde waar ik gisteravond was) en hier hebben we een brood gehaald met wat ham en een fles fanta. Ik vond zelfs nog een klein flesje van de Hongaarse variant van Yogho Yogho, en deze was ook nog eens van Campina. Eenmaal buiten hebben we snel een plekje in de schaduw opgezocht want het was ondertussen als 38 graden en hebben we geluncht en vooral lang gezeten. Toen zijn we nog richting her Parlementsgebouw gelopen en daarna doorgelopen naar één van de eilanden in de Donau, en hebben we daar op een bankje gezeten en wat gedronken. Ondertussen was het half 4 toen we besloten te vertrekken, en hebben we de metro maar gepakt terug richting het hostel. De metro hier is alleen nog dieper dan die van Londen, en ook zijn de treinstellen aanzienlijk ouder. Nu zijn we in het hostel even een verfrissende douche aan het nemen en gaan we zometeen nog ergens wat eten. Daarna gaan we richting het station en om 19:13 vertrekt dan onze trein richting Boekarest. Hier zullen we ergens in de loop van de ochtend dan aankomen.