Tussenstop in Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Tussenstop in Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Boekarest

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 Juli 2010 | Roemenië, Boekarest

Gisteravond zijn we da vertrokkken richting Boekarest. Een rit van ongeveer 15 uur met de trein. Na het zoeken van onze bedden, die nog opgeklapt waren, hebben we onze spullen gedropt en zijn we maar uit het raam gaan hangen, want de airco stond niet aan. Eenmaal onderweg ging na ongeveer een uur dan de airco en de lichten aan, en begon het iets aangenamer te worden in de trein. Tegen een uur of 10 hebben we een broodje gegeten in het restaurant, met een biertje erbij (Bavaria). En vlak na de paspoortcontrole van Roemenië zijn we ons bed ingedoken om nog enigszins proberen te slapen. We werden ongeveer half 10 's morgens wakker en het was dan nog maar een uurtje tot Boekarest, helaas had de trein vertraging opgelopen, en moesten we het nog 2 uur overleven, en dus zijn we nog verder gaan slapen. Om half 12 lokale tijd kwamen we dan aan op een plek wat je dan hoofdstation moet noemen, en we zijn meteen op zoek gegaan naar ons hostel. Deze konden we alleen niet vinden, en door de enorme hitte besloten we maar naar het dichtsbijzijnde hostel / hotel een kamer te regelen. Gelukkig hebben we nu een kamer met airco. Daarna was het terug naar het station om onze tickets naar Sofia te regelen, want Boekarest is totaal nog niet geschikt voor toeristen. Morgen vertrekken we met een dagtrein richting Sofia om 12:24, met als aankomsttijd 21:30. Nu gaan we nog het beste van de avond maken en daarna heerlijk slapen in onze verkoelde kamer.