Op weg naar Sofia - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Op weg naar Sofia - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sofia

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

13 Juli 2010 | Roemenië, Boekarest

Na gisteravond nog kort de meeste bezienswaardigheden gezien te hebben in Boekarest, zijn we neergeploft bij het restaurantje naast ons hostel (City Grill) en hebben we daar heerlijk gegeten, met een goede fles wijn erbij voor ongeveer €10 per persoon. Tegen de tijd dat we klaar waren liep het al tegen een uur of 12 aan en zijn we ons bed ingegaan. Om ongeveer 10 uur werden we wakker, en na het douchen etc. zijn we richting de receptie gegaan voor onze ontbijtbonnen, die we bij hetzelfde restaurantje konden inleveren. Na een heerlijk ontbijt moesten we toch echt snel uitchecken en richting het station toe om onze trein naar Sofia te halen. Om op tijd aan te komen hebben we maar om een taxi gevraagd, en die heeft ons voor €2,50 naar het station gebracht, waar we net op tijd waren voor onze trein, die helemaal geen airco had. Gelukkig konden de ramen EN de deuren open tijdens de rit voor wat verkoeling. Blijkbaar waren er nog wat andere Nederlanders in dezelfde wagon, en hebben we nog wat lol met ze gehad tot vlak na de grens, waar hun moesten overstappen. Aangezien onze trein geen restaurant had, en wij het toch 12 uur moesten overleven, ben ik bij deze grensplaats de trein uitgegaan en heb ik al het restrerende Roemeense geld gewisseld naar Bulgaars geld bij een van de inwoners, en heb ik bij het winkeltje 5 zakken chips en 2 flesjes cola gehaald. Vervolgens zijn we in de trein van plaats gewisseld, naast 2 franse meisjes die ook richting Sofia gingen. De rest van de rit (de overige 9 uur) hebben we nog wat lol met hun gehad, en uiteindelijk kwamen we om 11 uur aan in Sofia. Eenmaal van de trein af bleven de franse meisjes op het station wachten op iemand, en hebben Jorn en ik snel wat gepint bij een automaat. Daarna zijn we samen met iemand van hostelworld.com (een medewerker) richting ons hostel gegaan, want hij moest daar toevallig ook zijn. Vervolgens hebben we ingecheckt en een korte douche genomen, en zijn we wat gaan eten bij een pizzatent niet veel verderop. Toen besloten we nog uit te gaan, maar na 5 clubs geprobeert te hebben vinden bleek het toch iets te laat te zijn om binnen te komen en zijn we maar terug gegaan richting het hostel. Nu gaan we ons bed maar opzoeken na zo'n vermoeiende dag, en morgen zien we wel weer.