(Uit)slapen in Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu (Uit)slapen in Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

(Uit)slapen in Sofia

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 Juli 2010 | Bulgarije, Sofia

Na ons bed ingegaan te zijn, hebben we heerlijk uitgeslapen en werden we tegen een uur of 1 wakker. Toen zijn we richting een restaurantje gegaan dat ons aangeraden werd (Divoka, 24 uur open). En hebben we daar heerlijk ontbeten / geluncht. Hierna zijn we teruggegaan naar het hostel en hebben we kort gezeten, want daarna moesten we naar het station om onze slaapplaatsen richting Istanbul te regelen. Na van loket naar loket verwezen te worden kwamen we uiteindelijk bij een internationaal kantoortje aan, waar we 2 bedden hebben geregeld in de laatste vrije slaapcoupé. Vervolgens zijn we teruggegaan met een bloedhete, maar vooral oude tram en kwamen we weer aan bij het hostel. Na alweer een korte stop zijn we richting een supermarkt gegaan om wat te drinken te halen en gel. Eenmaal terug konden we meteen aanschuiven bij het diner van het hostel, en hebben we spaghetti gegeten. Daarna nog even rustig aan gedaan, en tegen half 10 zijn we richting een terrasje gelopen om daar een biertje te drinken. Toen we daar zaten kreeg ik nog een sms van 1 van de franse meisjes met de melding dat ze bij het theater zaten. Wij dus naar het theater toegelopen, en toen zijn we bij de groep gaan zitten, want zij waren aan het couchsurfen en dus zaten er ook nog wat locals bij. Tegen een uur of 12 gingen de meeste locals weg, en ging de rest (wij dus ook) richting een club met de naam Cabaret. Daar hebben we nog wat gedronken / gezeten en gedanst, en vervolgens zijn we weer bij Divoka beland om daar nog wat te happen. Jorn had iets met kip genomen en ik een Schnitzel. Na alweer lekker te hebben gegeten (al is de febo toch beter na het uitgaan) zijn we terug richting het hostel gelopen en gaan we zometeen nog een beetje slapen, want we moeten om half 11 weer uitchecken.