Een dag en nacht in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Een dag en nacht in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Een dag en nacht in Istanbul

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Juli 2010 | Turkije, Istanbul

Na heerlijk te hebben uitgeslapen, hebben we rustig aan gedaan en zijn we bij een tentje tegenover ons hostel gaan 'ontbijten'. Na het ontbijt zijn we richting de veerboot gegaan om de europese kant van Istanbul te bezoeken. Daar aangekomen wilden we eerst onze treintickets regelen naar Griekenland, maar ik was de mijne vergeten en dus kon het niet. Vervolgens zijn we rustig langs de meeste bezienswaardigheden gelopen, en zijn we de blauwe moskee nog ingeweest. Hierna waren we op weg naar de grootse bazaar, maar onderweg namen we een verkeerde afslag, en kwamen we terecht bij een theehuis met een zooitje waterpijpen. Hier hebben we even heerlijk gezeten (een meegedaan natuurlijk), en daarna kwamen we dan toch aan bij die grote bazaar, waar ze praktisch allemaal hetzelfde verkopen. Vervolgens zijn we weer teruggegaan naar het hostel en hebben we ook mijn treinkaartje opgehaald. Daarna was het weer terug naar het station, en daar hebben we dan onze slaapplaatsen kunnen regelen. Ondertussen hadden we ook nog iets gegeten, en was de zon al onder gegaan. Nou was het mijn idee om de berg op te gaan om een mooie nachtfoto van Istanbul te maken, en we dachten een snelle route gevonden te hebben: over het spoor. Na een tijdje lopen schrokken we ons alleen rot van een vertrekkende trein die langs ons reed, en toen zijn we maar door een of andere tunnel gelopen. Aan de andere kant van de tunnel had ik geen flauw idee waar we waren, en na het beklimmen van een hek kwamen we ergens terecht waar er meteen beveiling op ons afrende, die hebben ons naar de uitgang gewezen, en vervolgens zijn we terug richting het hostel gegaan. Daar hebben we een biertje gedronken en hebben we ons omgekleed, want we wilden nog uitgaan, naar een of andere club met de naam Reina. De receptie had nog een taxi gebeld om ons daar te krijgen, en de taxiritten in Istanbul zijn toch echt een waar avontuur, rijbanen kennen ze blijkbaar niet. Eenmaal aangekomen hebben we bij meerdere plaatsen geprobeert binnen te komen, maar dat was om het maar zacht te zeggen niet echt succesvol. Uiteindelijk zijn we bij een of andere lokale turkse disco beland, en na wat drinken hebben we maar een taxi teruggenomen richting het hostel. Vandaag zien we wel wat we doen tot onze trein naar Thessaloniki vertrekt, we hebben tot 20:30 om ons te vermaken.