Laatste paar uur Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Laatste paar uur Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Laatste paar uur Istanbul

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 Juli 2010 | Turkije, Istanbul

We waren vandaag redelijk op tijd opgestaan (ook vanwege het uitchecken), en vervolgens hebben we rustig aan gedaan in de ochtend. Daarna moesten we toch nog de dag volmaken, maar we waren beiden nogal een beetje moe. Toen besloten we de veerboot te pakken, en daar maar een beetje op te hangen. Na 1,5 rondje werden we van de veerboot afgegooid en gingen we wat drinken halen, niet veel verderop. Vervolgens hebben we nog een half uurtje gezeten en gingen we de veerboot weer op, waar we aan de goede kant weer uitstapten om onze spullen bij het hostel op te halen. Eenmaal bij het hostel hebben we nog even kort gezeten, en vervolgens gingen we voor de laatste keer met de veerboot richting het station. Bij het station stond onze bus al klaar, en niet veel later vertrokken we dan richting het station waar onze nachttrein naar Thessaloniki stond te wachten. Na een rit van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij onze trein, die behoorlijk modern was (vergeleken met wat we daarvoor hadden). Onze 2-persoons slaapdeel was van alles voorzien: instelbare airco, minikoelkast, gewone kast, waterkraan etc. Tegen een uur of 12 gingen we slapen, tot we bij de grenscontrole waren, gelukkig konden we deze keer blijven liggen, maar het duurde alsnog evenlang als het binnenkomen van Turkije. Na deze lange grenscontrole gingen we dan toch maar verderslapen.