Onderweg naar Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Athene

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

19 Juli 2010 | Griekenland, Athene

Rond half 9 's morgens werden we wakker, en dus zouden we nog ongeveer een uur hebben om alles klaar te maken voor het uitstappen, maar door onze geweldige paspoortcontrole hadden we natuurlijk weer vertraging opgelopen, 2 uur in totaal. Uiteindelijk kwamen we dan toch aan in Thessaloniki, en daar zijn we dan ook meteen naar de balie gegaan om plaatsen te regelen voor de trein naar Athene, die een uur later zou vertrekken. In dat uurtje hebben we snel wat koekjes en drinken gekocht voor onze volgende treinreis, en ook nog een hot dog gegeten. Om 12:42 vertrok onze trein naar Athene, en ook deze trein was gelukkig voorzien van airco. Na een saaie start ging de trein uiteindelijk de bergen in, waar die over stukken spoor reed met een prachtig uitzicht (niet aan te raden met hoogtevrees). Uiteindelijk kwamen we dan om half 7 's avonds aan, en moesten we in Athene onze weg naar het hostel zoeken. Dit was gelukkig vrij makkelijk en een half uurtje later konden we onze spullen in de kamer droppen. Vervolgens zijn we naar buiten gegaan, op zoek naar een pub crawl (iemand van het hostel gaf ons deze tip) die zou beginnen bij het Akropolis metro station om 21:15. Wij waren daar precies op tijd, maar we konden niemand vinden en we zijn dus uiteindelijk bij een restaurantje beland, wat ongeveer 50m verderop lag. Na een biertje en een pizza besloten we terug te gaan richting het hostel en nog te douchen en ons bed op te zoeken, want 25 uur treinreizen is nog best vermoeiend.