Bergen Beklimmen in de zon - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Bergen Beklimmen in de zon - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Bergen Beklimmen in de zon

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

20 Juli 2010 | Griekenland, Athene

Om ongeveer half 1 werden we wakker, en hebben we ons rustig aangekleed, om vervolgens richting het Akropolis te lopen. Onderweg naar het Akropolis hebben we nog wat gehaald om te eten en te drinken, en na heel veel op en neer lopen kwamen we aan bij de ingang. We hadden beiden gratis entree (Jorn als EU-student, ik als EU-persoon onder de 19). Eenmaal boven hebben we de ruines bewonderd en waren we nog verbaasd over hoe groot Athene wel niet was. Vervolgens zijn we naar beneden gegaan, hebben we wat gedronken, en zijn we het Akropolis museum ingegaan, waar heel veel gevonden stukken lagen. Vervolgens hebben we een sightseeing treintje gepakt, maar deze was totaal nutteloos, en na een uur gezeten te hebben en bijna niks gezien te hebben, zijn we uitgestapt tegenover de Mc Donalds, waar we wat gegeten hebben (voor het eerst in 1 week). Na het eten zijn we richting het station gegaan om te kijken of we daar onze plaatsen naar Patra konden regelen voor morgen. Dit blijkt alleen op de dag zelf mogelijk te zijn, en dus gingen we weer terug naar het hostel. Deze keer wel met de metro, want we waren te lui om te lopen. Zometeen gaan we dan nog even de bar bewonderen van het hostel, en daarna ons bed in, want we moeten vroeg op om onze trein te halen.