Op de boot - Reisverslag uit Bari, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Op de boot - Reisverslag uit Bari, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Op de boot

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

21 Juli 2010 | Italië, Bari

Na een langere nacht dan gepland, werden we uiteindelijk om 10 uur wakker. De nacht was anders gelopen dan verwacht, want na wat biertjes op het dakterras besloten we nog met een groep uit te gaan in Athene. Allemaal erg gezellig, maar dat betekende wel dat we pas tegen 4 uur terug waren, om vervolgens nog te wachten op een van die Deense jongens die half bezopen de straat uitrende om te gaan plassen. Hij bleek uiteindelijk 2 uur later toch zijn weg terggevonden te hebben. Maar rond 11 uur stonden we dan toch op het kleine station van Athene waar we onze reis naar Patra geregeld hadden. Eerst met een soort metro-achtige trein naar Kiato, en vanaf daar met een bus naar Patra. Om half 4 kwamen we aan, en zijn we naar het kantoor van de veerboot gelopen om daar een dekplaats te regelen. Na alles geregeld te hebben, hebben we nog een uurtje gezeten in de Passenger Terminal, en vervolgens zijn we de boot op gegaan, die 15,5 uur later in Bari zou aankomen. Op de boot hebben we heerlijk gegeten en nog wat gezeten, en daarna zijn we het metalen dek opgegaan om daar te gaan slapen, en dat was geen pretje. Ik werd rond een uur of 4 wakker, half bevroren van de wind en toen besloot ik maar naar binnen te gaan, en ben ik op een bankje bij de bar gaan zitten (en uiteindelijk liggen slapen). Niet veel later kwam Jorn ook naar binnen om daar verder te slapen.