De weg naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu De weg naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

De weg naar Rome

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 Juli 2010 | Italië, Rome

Rond een uur of 7 's morgens werden we wakker, en na een uurtje waren we dan wakker genoeg om te ontbijten op de boot. Na een fatsoenlijk ontbijt zijn we ergens anders op de boot gaan zitten om verder te suffen tot we in Bari aankwamen. Eenmaal in Bari werden we met een gratis busje naar de andere kant van de haven gebracht, en vanaf daar hebben we een bus genomen naar het station. Op het station hebben we 2 tickets geregeld met de Eurostar, maar er was wel 1 probleem. Het was half 11 's morgens, en de trein vertrok pas om 14:12. We moesten ons dus nog 4 uur vermaken in Bari. Uiteindelijk kwam het erop neer dat we heel lang bij de Mc Donalds hebben gezeten omdat die airco hadden, en het was al vrij snel 2 uur. Onze redelijk moderne Eurostar trein had gelukkig ook airco, en 4 uurtjes later stonden we dan op Roma Termini. Vanaf daar hebben we een metro gepakt naar een station wat niet het juiste bleek te zijn, en na wat zoekwerk hebben we opnieuw de metro gepakt naar een beter station. Vanaf daar zijn we met de bus verder gegaan, wat een ramp bleek te zijn. Als ik een reistip voor Rome mag geven, dan is het de volgende: probeer de bus te mijden. Ze zitten altijd overvol (soms zo vol dat de deuren amper kunnen sluiten), en tijden, die kennen ze niet. We hebben regelmatig 30 - 40 minuten staan wachten, terwijk de bus ieder kwartier zou moeten komen. Maar uiteindelijk stonden we dan voor de camping, waar we een stacaravan kregen, met eigen badkamer en airco. Na een korte douche zijn we weer richting termini gegaan omdat we hadden afgesproken met m'n moeder om daar ergens te eten. Toen we elkaar hadden gevonden zijn we naar een tentje in de buurt gegaan, en hebben we bijgepraat en heerlijk gegeten. Rond een uur of 12 gingen we terug richting de camping met een nachtbus. We hadden de juiste nachtbus, maar wel de verkeerde kant op. Dit heeft dus een uur langer geduurt dan nodig was, maar toch zijn we bij de camping aangekomen en zijn we meteen ons bed ingedoken.