Nog meer trappen - Reisverslag uit Rome, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Nog meer trappen - Reisverslag uit Rome, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Nog meer trappen

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

23 Juli 2010 | Italië, Rome

Vanmiddag werden we lekker wakker, na uit te slapen, en we besloten richting het Vaticaan te gaan, want dat was het dichtste bij de camping. Na een reis van ruim een uur (lang leve de bus...) Stonden we dan in het Vaticaan, waar in de rij gingen staan voor iets. Na het wachten in de rij stonden we in de basiliek van de St. Pieterskerk, en vlak daarna stonden we in de St. Pieterskerk zelf. Daarna besloten we de koepel te beklimmen, en aangezien we geen flauw idee hadden hoe hoog het was besloten we maar te lopen ipv de lift te nemen. Uiteindelijk stonden we boven met een prachtig uitzicht, maar we waren wel bekaf. Blijkbaar was het 120m hoog, en de trappen waren echt slecht, smal, scheef of klein. Vervolgens zijn we weer naar beneden gegaan, en teruggegaan richting termini, waar we wat gegeten hebben. Daarna zijn we naar we met de metro naar het colloseum gegaan, en ook daar moesten we in de rij staan. Gelukkig was het maar een half uurtje wachten, en toen waren we binnen. Het colloseum was vervallen en ook slecht gerenoveerd (De Akropolis zag er beter uit). Maar het was op zich de moeite wel waard. Na het colloseum begon onze tocht terug richting de camping, waar natuurlijk weer een bus bij betrokken was. Toen we op de camping waren, besloten we nog even te gaan zwemmen, en na het zwemmen hebben we ons hotel voor Venetië geregeld. Daarna hebben we 2 flessen Bavaria gehaald in de supermarkt en een take-away pizza, en hebben we nog voor onze caravan gezeten tot een uurtje of 12. Daarna was het ons bed in want, we moeten zoals gewoonlijk weer vroeg uitchecken.