Vertraging en een scheve toren - Reisverslag uit Pisa, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Vertraging en een scheve toren - Reisverslag uit Pisa, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Vertraging en een scheve toren

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

24 Juli 2010 | Italië, Pisa

Om 10 uur hebben we keurig uitgecheckt en daarna mochten we weer wachten op zo'n mooie overbevolkte bus, die natuurlijk weer te laat kwam. Na een bus en metrorit hebben we onze kaartjes voor het eerst uit een automaat gehaald (dat is mogelijk in italië), en om 12:10 zaten we dan in onze Eurostar City trein naar Pisa toe. De rit verliep eigenlijk best wel goed, tot opeens de airco stopte. Vlak daarna ging ook het grootste deel van de verlichting uit, en daarna stond ook de trein nog eens stil op een klein stationnetje in de middle of nowhere. Er werd vermeld dat we minstens een uur vertraging zouden hebben omdat er iets mis was met de locomotief. Jorn en ik zijn vervolgens uitgestapt om te kijken wat er nou eigenlijk mis was. Toen we bij de loc stonden was het in 1 keer duidelijk. De geleider was er gewoon afgevallen, en we konden dus geen kant op. Na uiteindelijk 2 uur wachten ging de trein weer verder, maar wel zonder airco, en dat was te merken. M'n shirt leek wel een natte doek van voor tot achter. Om 5 uur kwamen we dan aan in Pisa, en daar zijn we natuurlijk naar de bekendste bezienswaardigheid gelopen. Na wat foto's genomen te hebben zijn we we teruggegaan naar het station om daar wat te eten. We waren rond half 7 klaar met eten, en toen hebben we nog een half uurtje in de vertrekhal gewacht op onze trein naar Florence. Met die trein was gelukkig niks mis, en om 8 uur stonden we dan in Florence om daar onze Eurostar naar Venetië te nemen. Deze vertrok ook keurig om half 9, en was modern uitgerust (we hadden stopcontacten, audio die niet werkte, en keurige leeslampjes). Met 5 minuten vertraging, stonden we om 10 over half 11 op Venetië S. Lucia, waar we moesten overstappen op een regionale trein naar een ander station in Venetië. 15 minuten later stonden we daar dan, en na een 40 minuten lopen stonden we voor ons hotel. We hebben snel ingecheckt en gedoucht, en zijn vervolgens ons bed ingegaan.