Dagje aan het water - Reisverslag uit Venetië, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Dagje aan het water - Reisverslag uit Venetië, Italië van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Dagje aan het water

Door: Thomas Fransen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 Juli 2010 | Italië, Venetië

Vanochtend zijn we vrij op tijd opgestaan om vandaag maar eens richting Venetië te gaan. Na het vragen bij de receptie hoe we daar het snelst komen, gingen we richting de bus die bijna om de hoek lag. Deze bracht ons keurig naar het busstation dat niet veel verder dan het treinstation lag. Vanaf daar zijn we dan de stad ingelopen, om ergens tussendoor nog wat te eten. De stad zelf is te voet erg goed te doen, en onderweg zijn we nog een internetcafé tegengekomen, waar we onze dingen voor Barcelona hebben gergeld, en hebben gekeken welke trein we nodig hadden. Daarna zijn we weer verdergegaan, en een half uurtje later kwamen we dan op het meest beroemde plein aan, het plein van San Marco. Veel viel er helaas niet te zien, want de helft stond in de steigers. Daar hebben we dan nog even aan het water gezeten, en daarna zijn we teruggegaan richting het station. Toen we op het station waren hebben we geprobeert een nachttrein naar Barcelona te regelen, maar deze bleek al vol te zitten. Na deze onsuccesvolle poging zijn we weer teruggegaan richting het hotel, waar we dan verder besloten hoe we er gingen komen. Toen we uit de bus stapten kwamen we onderweg weer een internetcafé tegen, waar we dan toch maar onze opties gingen bekijken. Hier kwam uit dat we een nachttrein naar Dijon moesen nemen, en vanaf daar moesten we dan met een reeks TGV´s terug naar het zuiden. Met deze route in ons hoofd zijn we ergens gaan eten in een restaurantje, en daarna zijn we terug naar onze kamer gegaan om te slapen.