Airco(ld) - Reisverslag uit Peking, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Airco(ld) - Reisverslag uit Peking, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Airco(ld)

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 Juli 2013 | China, Peking

Na ons mooie avontuurtje afgelopen nacht waren we dus vergeten een wekker te zetten. Dat werd ook meteen duidelijk want we waren allebei pas tegen een uurtje of 4 's middags wakker. Helaas dus een dag waarin we niets echt hebben kunnen doen, want alle toeristische attracties sluiten hier rond deze tijd.

Na rustig opstarten met het idee dat we deze dag toch al kwijt zijn, zijn we maar uitgebreid gaan douchen en besloten we daarna maar eens naar de Mc Donalds te gaan als een welkome afwisseling van onze noedels. De dichtstbijzijnde Mac was ongeveer 1,5km lopen en dus zijn we op ons gemakkie die kant op gegaan, want het was vrij nog vrij heet buiten (het koelt hier niet echt af). Bijkomend nadeel, ik ben snotverkouden geraakt door de airco, want die hadden we heel enthousiast op een graad of 16 gezet...

Eenmaal bij de Mac was het net als is Rusland bestellen met plaatjes en opvallend hier is dat ze geen hamburgers kennen. Ook heeft bijna iedere Mac hier een bezorgservice! Na heerlijk en vertrouwd gegeten te hebben besloten we weer langzaam terug te gaan naar het hostel, maar vlak naast de Mac Donalds zit een redelijk groot warenhuis. Hier zijn we dan ook maar naar binnen gegaan en hebben we iedere etage op ons gemakkie doorlopen. Van parfum via lingerie tot aan sportspullen, alles was er wel te krijgen.

In de kelder van dit gebouw zat een redelijk grote supermarkt, en gezien dit onze eerste ervaring is met een Chinese supermarkt hebben we ook hier de tijd ervoor genomen. Opvallend waren 2 gangpaden in deze supermarkt: De eerste was: "International Cookies" en de tweede was "Make up tools". Verder hebben we hier een gewone zak chips kunnen halen en twee flesjes Leffe die nagenoeg net zo duur waren als thuis.

In het hostel hebben we heerlijk onze biertjes gedronken aan de gezamenlijke tafel, waar een Oostenrijkse meid en een Noorse meid een discussie over het een en ander hadden waar we uiteindelijk in meegingen. Ergens in de loop van de avond kwam Sean er ook bij zitten en was er ook een Spanjaard/Amerikaan/whatever die ook leuke verhalen kwam vertellen. Al met al toch nog een gezellige avond inclusief een paar extra biertjes van het hostel en onze fles Mongoolse Wodka.

Tegen een uurtje of 2 zijn we allemaal rustig richting bed gegaan en besloten we maar te gaan slapen, morgen toch maar iets vroeger ons bed uit.