Irkutsk op z'n Russisch - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Irkutsk op z'n Russisch - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Irkutsk op z'n Russisch

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 Juli 2013 | Rusland, Irkoetsk

Na onze avond uit gisteren die toch al gauw duurde tot een uurtje of 5 besloten we vandaag maar uit te slapen en zoals gewoonlijk rustig aan te doen. Ook moesten we nog onze tickets gaan halen ergens in een totaal onbekende plek in Irkutsk.

Jorn had het uitgezocht welke bus we nodig hadden (Tim was ondertussen ook gekomen) en dit bleek bus 95 te zijn. Wij deze bus dus nemen en in eerste instantie leek alles goed te gaan totdat we uit het niets weer terugreden. Wij dus weer keurig voor ons hostel uitgestapt. Op dat moment besloten we het meisje van ons hostel maar een taxi te laten bellen. 10 minuten later was de taxi er, ten minste als je het een taxi kan noemen. Gelukkig had het meisje al verteld waar we heen moesten, en zo begon onze 30 minuten durende reis. Uiteindelijk ging vanaf dat moment alles vrij soepel en zijn we toch nog met een bus terug gegaan.

Na ons ticket avontuur zijn we nog in een Russische kantine of zoiets gaan eten voor weinig geld en ondertussen had Tim nog contact met één van de Russische meiden van gisteren en ze wilde ons ophalen om (nog een keer) naar Listvyanka te gaan.

Nadat Liza ons gevonden had gingen we naar 2 vrienden van Liza toe die met ons naar Listvyanka gingen rijden. Uiteindelijk zaten we allemaal in de Audi van Sergei en waren we op redelijk hoog tempo onderweg naar het Baikalmeer

Daar aangekomen gingen we Omul eten. Omul is de zalm van het Baikalmeer en je mag een aanbod van de Russen nooit afslaan. De vis was warm best goed te doen, maar de rauwe variant kreeg ik niet door m'n strot heen. Daarna hebben we nog pijnboompitten gegeten en een beetje langs het meer gestaan.

Een paar uurtjes nadat we aankwamen gingen we weer terug naar Irkutsk en dat ging ook in een rap tempo, totdat we langs de weg stopten omdat er een auto ondersteboven in de berm lag. We hadden nog aangeboden om hem recht te helpen duwen, maar dat was niet nodig. Eenmaal in Irkutsk kregen we nog een complete stadstour en uiteindelijk hebben we om 1 uur 's nachts voor ons hostel afscheid van ze genomen.

Om de dag af te sluiten zijn we nog met z'n drieën naar de bar gegaan om daar 2 biertjes te drinken. Rond half 3 was het dan echt over en uit.

• 21 Juli 2013 - 07:43

Moes:

Klinkt allemaal weer goed en dat jij vis hebt gegeten dat geen kibbeling heet netjes hoor knul!