Shanghai - Kowloon (Hong Kong) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Shanghai - Kowloon (Hong Kong) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Shanghai - Kowloon (Hong Kong)

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

03 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Zoals eerder gezegd konden we gelukkig een beetje uitslapen en daardoor waren we pas om 12 uur met onze spullen beneden. Nog redelijk brak besloten we nogmaals een ontbijtje in het hostel te nuttigen en daarna daar maar een beetje te hangen tot we moesten vertrekken. Rond een uurtje of 4 gingen we dan eindelijk richting de metro en onderweg waren we nog even snel gestopt om een paar dingen te halen bij de supermarkt. Vanaf daar ging alles vlot en voordat we het wisten waren we op het station. In het station hebben we nog even wat gegeten en toen besloten we naar de lounge te gaan waar T99 boven stond. Daar aangekomen werden we meteen weggestuurd en we hadden geen idee waarom. Iemand wees wel weer naar beneden en dus gingen we die kant maar op. Beneden bleek de wachtruimte voor de trein naar Kowloon achter de roltrap te zijn, maar daar hadden we geen vertrouwen in. Jorn is toen naar buiten gelopen om te kijken of we niet ergens anders moesten zijn. Na een minuut of 5 kwam hij terug en zei hij dat er een douanepost 100m verderop zat. Wij die kant oplopen en dat bleek inderdaad voor onze trein te zijn. In dat opzicht is het een stuk slimmer dan onze andere grensovergangen en waren we dus in Shanghai al officieel het land uit. Vanaf daar werden we op een gegeven moment een geïsoleerde Chinese trein ingeleid die best lang was. Verder was dit voor een nachttrein en hele goede want ieder bed had een eigen tv scherm (die helaas niks deed) en er was airco aanwezig. Ook stond er in iedere coupe een kan met warm water klaar.

Wij hadden 2 onderbedden en na een paar minuten kwam er een Chinees koppel in onze coupe met 2 bovenbedden. Na wat handen en voetenwerk besloten we dat het toch handiger was als we ieder een eigen kant hadden en zo verplaatste ik mezelf naar boven toe. Voor de rest was het vroeg slapen, want we waren bekaf. Helaas werd dit slapen verhinderd door de Chinezen, want zowel hij als zij waren volgens mij allebei nationaal kampioen in snurken. Er kwam echt een compleet orkest vanuit die kant die het slapen bijna onmogelijk maakte..

• 05 Augustus 2013 - 17:19

Moes:

Nu weet je wat ik iedere nacht mee maak !