Trans-Sib expres 4: Breaking down and wrapping up - Reisverslag uit Zima, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Trans-Sib expres 4: Breaking down and wrapping up - Reisverslag uit Zima, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Trans-Sib expres 4: Breaking down and wrapping up

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 Juli 2013 | Rusland, Zima

Onze laatste volledige dag is aangebroken in de trein, en tevens is dit ook de dag dat wij onze klokjes allemaal 5 uur vooruit in de tijd schuiven (Wat schiet die trein ineens op). De dag begon totaal niet goed, want ik zat met jeukende en tranende ogen en een verstopte neus maar te hopen dat die hooikoortspil snel zijn werk ging doen. Siberisch gras is dus ook al niet voor mij weggelegd. Daarnaast waren we ook allemaal kapot van de avond daarvoor en zaten we er toch een beetje doorheen.

Toch lieten we ons niet uit het veld slaan en hebben we eigenlijk de hele middag praktisch niks uitgevoerd behalve zitten en liggen (en lezen). Tegen de avond waren we allemaal een beetje opgeknapt en gelukkig voor ons was er een mooie stop ingepland waar allemaal dames op het perron dingen verkochten. Jorn en ik wilden naast de noedels toch ook wel eens was anders, en ik zag blini's liggen. Wij dus 4 van die dingen gekocht, blijken ze gevuld te zijn met geitenkaas ofzo. Simpelweg bah. Daarnaast hadden we nog een fles Fanta gehaald en 2 flessen bier voor onze laatste avond.

De avond viel, en na een tijdje kaarten gingen we naar de coupe van de Denen om daar verder spelletjes te spelen. Het bier kwam weer tevoorschijn en kon lekker genuttigd worden tijdens spelletjes zoals wie ben ik en soortgelijke dingen. We hebben ons tot een uurtje of 1 vermaakt, waarna we allemaal nog gingen proberen te slapen voordat we er morgenochtend in Irkutsk uit moeten. Tevens heb ik na mijn drankervaring van gisteren maar rustig aan gedaan en het op 3 glazen bier gehouden om een beetje fris te blijven.

De Multifunctionele bekerstand:
- Fanta
- Thee
- Bier
- Wodka

Voor de mensen die denken dat we alleen maar bier in de trein kenden, totaalstand van drinken onderweg (sommige zijn niet 100% alleen door Jorn en mij gedronken):
- 10L Water
- 3L Cola
- 2L Fanta
- 2L Thee
- 2,1L Wodka
- 19L Bier

• 16 Juli 2013 - 21:22

Greet:

Heerlijk om weer iets van jullie te horen. Ik heb enorm genoten van de verhalen. Leuk om te lezen dat jullie weer zoveel leuke mensen ontmoeten. Carpe diem. Hoop gauw weer iets van jullie te horen. Greet