Aankomst in Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Aankomst in Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Irkutsk

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

16 Juli 2013 | Rusland, Irkoetsk

Vandaag is ons laatste ochtendje in de trein, en met de wekker op half 9 (zodat we nog een uurtje hebben), werden we door onze provonista (of hoe hij ook alweer heet) om half 8 het bed uitgedrillt. 2 uur te gaan dus. De 2 uur gingen gelukkig vrij snel om, en uiteindelijk waren we er dan! Na 5193km en 87 uur in de trein stonden we met beide benen op het station van Irkutsk. We zijn redelijk makkelijk bij hostel gekomen, vooral omdat het maar 2 zijstraten in totaal waren. We konden meteen inchecken en daarna even bijkomen en even verbonden zijn met het internet. En natuurlijk douchen! Onder de douche heb ik zo'n beetje ieder lichaamsdeel apart gewassen, en iedere keer kwam er echt gewoon grijs water van me af. 4 dagen in de trein zweten zonder douche is dus niet echt fijn en fris.

Tegen een uurtje of 6 hadden we afgesproken met Tim om wat te eten en om te kijken of we een auto konden regelen. Met het adres van de lokale Hertz op zak gingen wij op een zoektocht door Irkutsk. We waren al snel op de aangegeven plek, maar van een verhuurbedrijf was niks te bekennen. Er stond eigenlijk alleen een hotel, en na navragen in het hotel bleek dat er dus ergens een fout zit en wij zeker niet de eerste waren die het dus fout hebben. De dame achter de balie wist ons helaas niet te zeggen waar we wel moesten zijn.

Daarna zijn we maar gaan eten in een café wat nog helemaal in Sovjetstijl is. Eten bestond vooral uit groente en aardappels, maar was zeer goed te doen. Helaas kwamen wij tegen sluitingstijd binnen, dus moesten we ons bier best snel opdrinken want ze wilden ons de tent uithebben. Onderweg terug zijn we nog bij een supermarkt gestopt om bier te halen, wat we gezellig samen (illegaal) hebben gedronken in het park van Irkutsk. Inclusief het verstoppen van bier toen de politie langskwam.

Daarna zijn we teruggegaan naar ons hostel en Tim naar de zijne, waar we vrolijk aan het bier verdergingen met twee jongens uit België en Zwitserland en een meisje uit Frankrijk. Om 2 uur vond ik het wel bedtijd worden.

• 18 Juli 2013 - 06:59

Moes:

Wat zal jij blij geweest zijn met die douche zeg!!