Even helemaal niks - Reisverslag uit Sjanghai, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu Even helemaal niks - Reisverslag uit Sjanghai, China van Thomas Fransen - WaarBenJij.nu

Even helemaal niks

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Vandaag was weer een topdag, de hitte in Shanghai is nog steeds rampzalig en blijft ook zo tot half augustus... Ook was het heerlijk uitkateren na afgelopen nacht en al met al is er eigenlijk dus niet veel gebeurd. We zijn dan ook niet echt veel verder dan het hostel gekomen, waar we ook wat gegeten hebben. Jorn ging voor een club sandwich (dat zijn er eigenlijk 4) met friet en ik ging voor een pizza. Na dit allemaal gegeten te hebben zijn we wat drinken gaan halen bij de supermarkt verderop, waar ze allemaal van die miniflesjes hebben wat er best grappig uitziet.

Tegen een uurtje of 8 's avonds besloot ik maar eens de winkelstraat naast ons hostel te gaan verkennen en dat was een goede zet. In de avond komt het eigenlijk pas echt tot leven op straat en zo waren er complete koren allemaal nummers aan het zingen, werd er gedanst op Chinese klassieke muziek, werd er aan avondgymnastiek gedaan, was er een compleet orkest op de been, was er ook een enorme groep aan het synchroon dansen en tot slot was er ook nog ergens straatkaraoke aan de gang. Al met al een levendige boel dus tussen de vele aaneengesloten winkelcentra. Onderweg ben ik ook nog een keer of 12 gevraagd of ik een sexy massage wilde (ik heb geleerd van een paar Chinezen dat het massage deel van deze tenten zeer kort is en er daarna uitgebreid word stilgestaan bij het 'sexy’ gedeelte) en hier en daar probeerden ze me nog wat rommel aan te smeren.

Iets na 9 uur kwam ik weer terug en toen besloten we nog een cocktail in het happy hour van het hostel te halen. Hierna hebben we nog even rustig gezeten en daarna zijn we naar de kamer teruggekeerd om daar verder te niksen. Al met al totaal geen productieve dag dus.

• 02 Augustus 2013 - 13:15

Greet:

Jammer dat jullie de puf niet konden opbrengen op iets te gaan zien, ik merk dat de hitte jullie parten speelt.
    Gisteren was er een reportage over shanghai op televisie over de hitte. Ze lieten de zee met het strand zien en de hele zee stond vol met chinezen als haringen in een ton om maar een beetje afkoeling te krijgen.
    Ook in thailand vond het leven eigenlijk hoofdzakelijk savond plaats overdag is het veel te warm en bij jullie nu extreem. Gaan jullie nog naar Hong Kong?
    grt Greet
    Ps het wordt hier vandaag ook 31 gr